4 lektioner, 3 dagar

Woho. Agelund är inte drabbat av kvarka. Provsvaren kom för ett tag sen och det visade sig att Wilma (den sjuka hästen) bara hade fått ett sticksår som svullnat upp mycket.

Veckan har bara börjat och jag har redan hunnit rida massor.
     På 3 dagar har jag ridit totalt 4 lektioner på 3 olika hästar.
Måndag - Dressyr på Baltazar, för Eva
Tisdag   - Dressyr på Blues, för Mette (på Flyinge) 
            - Hoppning på Kakan, för Petra
Onsdag - Hoppning på Baltazar, för Petra

Dressyrlektionen med Baltazar gick bra. Vi övade på formen, skänkelvikningar och började även träna förvänd galopp. Baltis tyckte att det var lite konstigt att gå i fel galopp och ville gärna byta, men tillslut gick det.
Evas kommentar (till min mamma) : "Men,men, ser du! Så långa läder hon har! Det upptäckte jag nu. Hon sitter ju som en dressyrryttare, i en hoppsadel! Det är som om, som om hon har kopplat bort sadeln."


Dressyrlektion på Flyinge, med Blues gick bra. Vi gick igenom skänkelhjälper och övade sedan ställning i volten, tempoväxlingar och användningen av de olika skänkelhjälperna såklart. Blues behövde man verkligen rida för att hon skulle arbeta och jag lyckades ganska bra med det..
Mettes kommentar (hon höll med mig, därav alla ja..) : "Ja, ställningen och tempoväxlingarna blev bra. Hon gjorde en fin ökning och du tog tillbaka henne mjukt. .... Ja, du behöver träna mer på att inte falla fram och händerna, men det har blivit bättre!" :)

Hopplektionsreferat kommer i ett annat inlägg :) Blir så mycket att skriva annars.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0