Agility Agelund

Igår var det Agility Agelund. En liten traditionell tävling på stallet. Man skulle ta sig igenom en bana med lite grindar, ryggningsmoment och farliga handdukar. Dessutom var det maskeradtävling!

Agility Agelund jag och BZ julgran
Jag och Baltazar var utklädda till en julgran. Glitter, glitter, minijulgransjkulor och som pricken över i:et lyckades jag fästa en stjärna på min hjälm. Inne på banan var Baltisen jättepigg. Han ville inte stå still när man skulle flytta lite hinkar. Men å andra sidan gicka han hur snällt som helst över handduken.

Agility Agelund Baltazar
  Jag och Baltazar kom trea, 1/10 s långsammare än tvåan. Men både ettan och tvåan kom från grannstallen, så jag och Baltazar vann den ärofyllda Agility Cgampion ¤ Agelund-skylten. Det var superkul!
  Den fd. mästaren Carita, numera 33 år gammal, blev nog lite snopen. Hon har ju haft skylten flera år och vunnit hela 7 gånger (av 10?). Aja, dom kom iaf 4:a.

Men nu måste jag pysa :) Fler bilder kommer nån gång ,)
/Melinda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0