Hoppträning :D

Tisdagsträningen för Petra på Kakan.
Det gick jättebra!.

Först red vi lite markarbete utan stigbyglar, innan vi började rida över små hinder på medellinjen. Man skulle få in 5 + 5 ganska korta galoppsprång. Det gick bra! Kakan var lätt att korta och vi klarade det flera gånger, trots att det bara är tredje gången jag rider/hoppar honom.

Därefter hoppade vi en gymnastikserie. Travbom, 2 "studskryss", 1 galoppsprång, oxer, 2 galoppsprång, räcke, 1 galoppsprång, räcke. Kakan drog lite till väster, så jag behövde alltså leda till höger. Sista hoppet låg oxern på ca 110 cm, första räcket 110 cm och sista räcket låg på 125 cm! Kakan hoppade lätt som en plätt övar.

Dagens sista övning var en serie med 5 upphöjda galoppbommar innan en oxer. Här behövde man galoppera på lite mer in, fram med handen och sedan hoppa. Även detta gick bra, trots att vi kom lite långsamt in första gången. Efter att Petra höjt upp, kände jag att min sits i landningen inte var den bästa. Jag måste öva på att komma tillbaka ner i sadlen lite snabbare.. Men jag är nöjd ändå..

Petra tyckte för övrigt att jag och Kakan var som gjorda för varrandra. Flera tycker vi ska köpa honom..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0