Tävling som gick super

Baltazar och Melinda på tävling (Flyinge Rf)

Tävlade idag och det gick BRA :)

Regional LB Två faser A:0/A:0
Dubbelnolla.
Placering: 5 (4 som fick pris)
Bz bjöd jättefint och var riktigt duktig. I omhoppningen tog jag lite längre vägar, för att inte riskera att sabba hans bjudning med fel vägar. (Om jag hade tagigt korta vägar hade jag blivit placerad).
Jag fick i alla fall ett tröstpris, en burk med massa vita gummiband till hästens man/svans. (Alla precis under "strecket" fick tröstpris)

Eftersom han var så fin och det var inte så många anmälda, efteranmälde vi till LA. Vår debut i LA..

Regional LA A:0
Nolla
Placering: 8 (7 som fick pris)
   På framhoppningen var Baltazar lite seg och jag var lite nervös, så det gick väll lite sådär. Men han fick några fina språng! Inne på banan såg jag ungefär ut som ett lik, enligt Annie, medan ryttaren före red.
   Banan bestod av 4 oxrar, 1 trippelbarr och 6 räcke. En kombination fanns med. Jag "oroade" mig väll mest för oxrarna..
   Sen var det min tur. Jag fattade galopp och Baltazar bjöd återigen fint. Första hindret var ett lägre räcke. Vi touchade det lite, med det låg kvar. Därefter hoppade Baltazar alla hinder fint, högt över! Han hoppade dessutom av superbra, inga idiotskutt inte.
   Eftersom det var min första LA tog jag inga snäva svängar. Det var bättre att satsa på säkerhet. Totalt var det bara 8 dubbelnollor, så återigen blev jag placerad precis under "sträcket" och fick ett tröstpris. Den här gången blev det ett par ridstrumpor med Snobben och Skrutten.


Jag är helt klart NÖJD med dagen!!


Kommentarer
Postat av: Evelina

Hej!

Var gärna med i designutlottningen på min blogg =)

2008-11-02 @ 21:08:36
URL: http://xevelina.blogg.se/
Postat av: Regina

Så länge man är nöjd så spelar resten ingen roll=)

2008-11-02 @ 21:35:48
URL: http://reginakm.blogg.se/
Postat av: andrea

gud vad kul att det går så bra för er :DD

2008-11-13 @ 17:05:01
URL: http://predictabl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0