Baltazar is back!

Vi var och tävlade en regional LB (1m) på Ringsjöortens Rf idag.
  Baltazar var verkligen underbar! Han bjöd på varje hinder och hade en sån galopp! Okej, han var ju kanske lite lång stundvis och snuddade vid några bommar. Men de låg som tur var kvar.
  I omhoppningen satsade jag på säkerhet och tog långa vägar till hinderna. Ja, jag tog nog längst av alla.
Men det lönade sig, för för första gången på länge var vi dubbelnolla!

  Eftersom jag startade nästförst (-1) av 16 starter, väntade jag utanför banan. Ekipage efter ekipage rev och vägrade. Jag väntade vidare. Tillslut var det bara en ryttare kvar och jag var hittils ensam dubbelnolla. Sista ryttaren gick till omhoppningen och tog kanska korta vägar. Felfri.
  Jag hann tänkta "2a :D Jättebra Bz!" innan domaren sa
"Och hon gick in på en andra plats! Resultatet i klassen blev alltså: Vinnare Melinda..."

  Jag blev så glad, helt obeskrivligt asså! Inne på prisutdelningen fick vi bl.a. en stor snygg BLÅGUL rosett! Sen fick vi galoppera hela två varv i kort, höger galopp. Baltazar ökade på ganska rejält, men lysnade fint när vi skulle stanna.

Baltazar
Älskningspojken!

Nu ska jag gå och fira med lite marrängswiss.
Bis morgen
//Melinda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0