Hoppträning

hopp

Hejhopp allihopa!

Igår var det hoppträning. Emma med Babe, som normalt sett brukar vara med och rida, stod på marken och fottade igår. Jag tror att hon var sjuk... Hur som helst ska jag försöka få henne att skicka några bilder till mig. Jag vill ju visa dem för er!

På träningen övade vi en del lydnad och mycket svängar. Tanken var att få hästarna att följa våra hjälper.
I banan nedan ser ni en "röd" linje och en grön linje. Den röda bestod av 2 räcke med 2 galoppbommar i mellan. Om jag inte minns fel var det två galoppsprång mellan hinderna. Den gröna serien var kavaletti, stuts, räcke, ett galoppsprång, oxer. Vi hoppade även en liten bana med många, lite längre galopper. Skojj och nyttigt och framförallt relativt lätt att träna hemma :D Kram,,

dg

Kommentarer
Postat av: FREJA LINDSKOG

SVAR: Haha ja xD Okej, har ni någon hemma som du ska ta över eller blir det till att leta? :) Det var ett bra mål! ;)

2009-04-02 @ 18:07:48
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Jo

Tack! han börjar komma i form nu :) Bara hoppas att det håller i sig.

Er övning såg också kul ut, ska hoppa i morgon, kanske ska sno den ;) Ser att ni rider fält också, vi gjorde det förut men stallet vi står på nu har ingen fältbana. Sjukt kul!

2009-04-02 @ 23:24:58
URL: http://cookiescloset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0