Maränger och snäva svängar

Hallå allihopa!

Jag sitter här - nyduschad, mätt och belåten - i pappas dubbelsäng, med brossans minidator i knäet och tvn igång. Härligt!

Idag har jag bland annat bakat maränger. De blev riktigt bra faktist. Jag vispade 4 äggvitor till hårt vitt skum. Därefter blandade jag i 2½ dl socker i fem omgångar med vispning emellan. Spritsa på plåt med bakplåtspapper och visch in i ugnen. 80 grader i 1½ därefter stängde jag av ugnen och löt de torka ytterligare ½ h.

Hoppträningen idag gick väldigt bra. Vi elever byddge banan och den blev rolig. Ska se om jag kan få upp en banskiss, om ni vill. Det var en bra blandning av lätta och svåra svängar. Sista delan var lite knepig. Snäva svängar, nya hinder direkt och en del svåra hindertyper. Men det var kul. Jag och Baltazar hade lite problem på en stor oxer med lång anridning. Petra förklarade det med att jag måste våga sitta kvar och vänta tills han hoppar. Hon har helt rätt - jag tor att han kommer hoppa av ännu mer galet eller tvärnita om jag väntar. Men det funkade ju!

Kram, melinda

Kommentarer
Postat av: Ingela

Har du fått fotona som jag skickat dig?

2009-04-08 @ 22:43:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0