Flygande snigel, men inga pannkakor

Jag tävlade LA idag och det gick väl hyffsat. Jag var inte supernervös denna gången, bara lite.

Vi lastade tyvärr ut Baltazar en timme för tidigt. Trots att det bara var 13 i första klassen tog det väldigt lång tid. Så när jag skulle börja hoppa fram efter att redan ha ridit 1 h 30 min i regn, var Baltazar inte riktigt lika framåt. Han hade väll tröttnat lite... Men i vilket fall som helst gick framhoppningen ganska bra. Bara några få galna avsprång (delvis mitt fel), som jag rättade till i slutet.

Banskiss

     Inne på banan var Baltazar inte framme för skänklen, trots att jag drev en massa. Kruxet med honom när han är lite trött, är att när man driver länger han sig, istället för att får mer action i galoppen.. Fattade ni det där?
     Första hindret gick bra, andra fick vi stopp. Jag tror att jag red lite dålig sväng och tog förhållningen utan att driva svinmycket, så han stannade. Vi hoppade igen och denna gången gick det bra. Även trean hoppade Baltazar fint över.
     Inför hinder nummer 4abc, en 3-kombination, blev tempot långsammare och långsammare. Jag drev på och Baltazar hoppade hela kombinationen i slow motien. Jag kände hur han kämpade, in duktiga prins.
     Därefter flöt det på ganska bra tills hinder nummer 9. Största oxern på hela banan. Den rev vi bakbommen på, hade inte tillräckligt med fart. Sista hindret 10 gick bra.

Trots våra 8 fel kom vi 2a (av tre startande D-ponnyer) och jag fick en rosett och medalj.
Vi var lite som en flygande snigen, men det blev i alla fall inte platt som en pannkaka.  Så jag är ändå nöjd, för Baltazar kämpade ju verkligen och gjorde sitt bästa. Så en bra träning var det verkligen ;)

Pumm och kram ::: Melinda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0