Huskurer mot förkylning

Jag är förkyld och jag HATAR det!

Hur blir man snabbt frisk? Kanske genom huskurer? Jag får väl testa följande, och se om de fungerar.

Nu ska jag bli frisk

Ånga. Används sedan urminnes tider för att hålla luftvägarna fria.
Koksalt. Gammal beprövad huskur som används som näsdroppar och håller näsan öppen. Kan ges hur ofta som helt.
C-vitamin. Delade meningar råder om vilken effekt det har som förebyggande skydd.
Honungsvatten. Honungen i sig har ingen läkande effekt, men gör vattnet godare och dricka det ska man göra i massor för att bli frisk. Gärna hett vatten, honung, citrong och en liten klick smör.

Vitlök

Vitlöken är bra för hjärtat, sänker blodtrycket och kolesterolen. Är bakteridödande, virusdödande samt slemlösande. Det är det svavelaktiga ämnet allicin som ligger bakom de antibakteriella egenskaperna hos vitlök. Vitlök är även bra mot inflammationer och reumatiska problem. Är bra för bateriefloran i tarmarna då den tar död på skadliga bakterier men sparar nyttobakterierna. Vitlök är också ett insiktsmedel av rang då det har visat sig bra mot myggor och fästingar. Även förebyggande mot cancer.

VITLÖKS-KUREN

1) Pressa 3-4 vitlöksklyftor, lägg i en stor mugg/glas

2) Tillsätt saften från 2 st färskpressade citroner

3) Tillsätt 1-2 msk honung

4) Tillsätt kokt vatten eller DRAKENS te

Kalasbra för immunförsvaret och tar kål på de bakterier mm.

Är godare än man tror....!

Kör 1-2 ggr per dag i 3 dagar.


Förkylningsdrink
Honungsvatten med färsk riven ingefära, en halv pressad vitlök, citron, och whiskey (om din situation tillåter alkoholförtäring) komplettera med en påse te för att bättre på smaken.

INGEFÄRA-KUREN
Ingefära är bra mot inflammationer, magbesvär, illamående, åksjuka.

1) Ta 1 dl avkok av färsk hackad ingefära som fått sjuda i kokhett vatten i 5-10 min

2) Blanda med en stor halvfull kopp DRAKENS te

3) Tillsätt 1-2 msk honung

4) samt pressa 1 st hel citron i

Det är en dunderkur för immunförsvaret.

Kör 1-2 ggr per dag i 3 dagar.

Nästa tror jag, trots alla recept, är min favorit.
Vila
Vila är en huskur som är väl beprövad och med rätt inställning inte dum alls. Tillåt dig att vara sjuk. Stanna hemma och vila upp dig. Fyll på med mat och vätska, hyr ett par videofilmer, vila vila vila.

Denna verkar något drastisk, eller?
Operation
Operera bort mandlarna. (hjälper främst mot halsfluss men även mot förkylning)

Vilken är er favorithuskur?
Puss och kram
/Melinda


Kommentarer
Postat av: andrea

hehe, jag har inga mandlar x)

men jag har hört att man inte är lika immun eller något, när man inte har halsmandlar.. :p

2009-01-16 @ 19:49:29
URL: http://twix.pixbox.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0