Alla dessa nedrans bussar

Hallå, allihopa!

Jag blev lite sur på busstrafiken idag. Hemresan från jobbet tog idag 80 min (normalt 40 min). Jag måste ha haft världens otur eller något, hör bara:
   Nästa tåg skulle gå om en timme, så jag hoppade på en stadsbuss. Busschaffören slog mest troligt fel, så det gick inte att åka på mitt rabattkort. Istället fick jag betala kontant, vilket blev mycket dyrare. Dessutom blev vi stående på hållplatsen ett tag eftersom chaffören först vägrade släppa in en uteliggare i rullstol. Uteliggaren blev förbannad när chaffisen stängde dörrarna, så han bankade ashårt på glaset och började typ skrika. Då fick han åka med.
   När jag kom till regionsbusshållplatsen, stod det inte någotstans när direktbussen hem gick (gaah!). Jag väntade ett tag, men hoppade sedan på en annan buss, för att sedan byta en gång till. Sista bytet hann jag med precis.

Jag säger då det, alla dessa bussar!

Kram, melinda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0