Hoppträning

Tjolahopp allihopa!

Idag var det hoppträning för Petra. Halv fem ringde hon och sa att vi skulle hoppa ute och försöka börja kvart över fem. Så det var bara att skynda sig och göra iordning Baltazar. Men jag och mina följeslagare "Pederslundarna" hann i tid. Ja, vi var faktist för tidiga!

Vi hade lite genemsam framridning och hoppade sedan fram på små kavaletti. Därefter hoppade vi ett relaterat avstånd på 7 korta galoppsprång. Detta var lite svårt för mig och Balta. Han var stark idag och höngde sig lite i bettet och jag tog tillbaka honom lite för sent. Jag måste komma ihåg att göra det direkt i första galoppsprånget.

Sedan hoppade vi en liten bana, eller som Petra kallade det; "Några hinder i rad". De flesta hinderna hade väldigt lång anridning, vilket var bra träning för mig och Balta. Vi hoppade ett räcke på 120 cm och trots att vi kom HELT galet på det, hoppade Balta.

Jag är nöjd med passet, trots att Baltazar var lite "hängig" i bettet.
Det roligaste var Petras och ponnymammornas kommentarer i slutet.
Petra: "Jag tror inte att jag har träffat någon häst förr som har den inställningen och gör allt för att klara hindret. Och han håller sig så lugn."
Lisas mamma Lollo: "Ja, jag trodde att dem skulle störta flera gånger, med de klarade det hela tiden. Baltazar är fantastisk".

Kram, Melinda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0