Hoppträning

Hej allihopa!

Igår var det hoppträning på Fridhill för Petra. Jag red Baltazar.

Vi övade lite lydnad (korta galoppen) vilket de flesta hade lite problem med. Jag och Bz hade svårt att korta galoppen för att få in ett extra steg, men tillslut gick det. Visserligen blev det inte jättejämna steg, men Petra tyckte inte at det gjorde så mycket denna gången.

Därefter hoppade vi en linje med 3 räcken, två galoppsprång imellan. Tanken var att man skulle komma rakt över hinderna, vilket gick bra.

Sist, men inte minst, hoppade vi en övning med böjda spår och snäva svängar. Mellan den svarta oxern och de blåa hinderna var det 3 galoppsprång och mellan den svara oxern och det svarta respektive röda räcket var det fyra.
Banan gick Blått räcke, Blå oxer (direkt på) svart oxer, svart räcke, rött räcke (direkt på) svart oxer och blått räcke.

banskiss ny
Det gick ganska bra. I början red jag ganska kasst, jag var helt passiv i svängarna. Petra kallade mig Vaxdocka och jag skärpte till mig. I slutet gicck det riktigt bra, när jag verkligen red i svängarna. Den svarta oxern, och de icke-blåa räckena låg på ca 105 cm, den blå oxern på 110 cm och det blåa räcket låg på 120 cm. Bz klarade det kanon!

Kram, melinda


Kommentarer
Postat av: Stephy

jag har gjort en del med silver och svart innan, om du kikar på 23 april cirka! :)

2009-05-07 @ 18:33:47
URL: http://stylebystephy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0