Vilken natt!

Hej allihopa!

Denna natten var lite speciell. Minnesvärd kanske, precis som natten igår. (Igår var jag ute vid 3 på natten och jagade bråkande katter med en golvmoppspinne).

Vid 3 väckte katten mig och ville ut. Jag försökte fånga Lakrits och slänga ut honom, men han sprang bara undan och jamade vidare. Suck. Tillslut fick jag tog i honom.

Halv fem vaknade jag igen, denna gången av åska. Ute var det ösregn, blixtar och dunder. Vägen utanför vårt hus var förvandlad till en flod och det gick knappt att se något ur mitt lilla sidofönster, eftersom vattnet bara rann. Jag kunde inte somna om, utan satt aken i en timme och försökte filma blixtar. Det gick sådär. Flera gånger filmade jag i ca 1 minut, utan att det blixtrade. Så fort jag stannat inspelningen bredde stora blixtar ut sig. Typiskt, eller hur.

Aja, nu måste jag till hästen. Jag får se om jag hinner mocka o sånt innan, jag måste brodda idag också. Aja, kram. /melinda

Kommentarer
Postat av: Hästpassion

sv: Gud vad kul! Det är bra ju fler man är, då får man lite press på sig ;-) Själv ska jag ut och cykla ikväll!

2009-05-20 @ 18:04:51
URL: http://hastpassion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0